מתוך האתר chabadhadera.co.il
ב"ה

חדשות בית חב"ד

מסע אל הנשמה

 clip_image002.jpg

 ביום רביעי הקרוב  ייתקיים ערב של שירי נשמה "מסע בעקבות הניגון"  באולם "שלום ישראל" ויבוצע ע"י אחינו של אברהם פריד

 

שמחה  פרידמן מופיע בליווי פסנתר והופעתו מדהימה סוחפת ונוגעת בלב, יש לו קול רך (כן ממש כמו של הדוד מברוקלין ) ומובטח ערב של הנאה ייחודית

  

עוד על שמחה פרידמן:

  http://www.youtube.com/watch?v=qYDPQtSzKXA

 

 http://www.youtube.com/watch?v=R0uwUmGXfyU

 sadasdasd.JPG

רוב העם מאמין בביאת המשיח

 מרכז גוטמן פרסם היום את המחקר החדש שלו, על עמדות הציבור היהודי בישראל בנוגע לשאלות דת-ומדינה.

 מתוך: http://rotter.net/cgi-bin/go-news.pl?file=19594.html

-----------


ב"ה

  

80% מיהודים בישראל מאמינים באלוקים - כך עולה מתוצאות מחקר מקיף במיוחד שערך מרכז גוטמן במכון הישראלי לדמוקרטיה, ושתוצאותיו מתפרסמות לראשונה היום (ה'). למעשה, המחקר הוא המשך לשני סקרים קודמים, שנערכו בשנים 1991 ו-1999, וההשוואה ביניהם מגלה כי בעוד שבשנות ה-90 נמדדה ירידה מסוימת בזיקה למסורת היהודית, בשנות ה-2000 נרשמה עלייה, עד לחזרה לערכים שנמדדו ב-1991 ואף מעבר להם.

 הסקר נערך עבור קרן אבי-חי בישראל בשנת 2009 (תוצאותיו מתפרסמות רק עתה בשל פטירתו של ראש צוות המחקר, פרופ' אשר אריאן, בעיצומה של העבודה). בסקר השתתפו 2,803 יהודים ישראלים בראיונות פנים-אל-פנים – מדגם מייצג של אוכלוסיה זו.

שכר ועונש

חלקו הראשון של המחקר עסק ביחס האישי לדת. ככלל, ב-2009 אחוז גדול יותר של יהודים מגדירים את עצמם דתיים או חרדים בהשוואה לעשור קודם לכן: 3% הם "חילונים אנטי-דתיים" (לעומת 6% ב-99'), 43% "חילונים" (לעומת 46%), 32% "מסורתיים" (לעומת 33%), 15% "דתיים" (לעומת 11%) ו-7% חרדים (לעומת 5%(

clip_image001.jpg

כיצד אתה מגדיר את עצמך מבחינה דתית?

למרות ש-46% מהנשאלים הגדירו את עצמם חילונים, הרי שמתברר כי אין לכך קשר ישיר לאמונה בכוחות עליונים ובאמיתותה של הדת היהודית. פרט לעובדה שארבעה מכל חמישה יהודים ישראלים מאמינים האלוהים, מתוצאות המחקר עלה כי 77% משוכנעים ש"כוח עליון" מכוון את העולם, 72% סבורים שלתפילה יש כוח לשפר את מצבו של האדם, 67% משוכנעים כי היהודים הם העם הנבחר ו-65% סבורים כי התורה והמצוות הן צו אלוהי. על-פי 34% מהנשאלים, יהודי שלא מקיים מצוות מסכן את בני עמו.

 בעניין ההשלכות של ההתנהלות האנושית, 80% חושבים שיש גמול למעשים טובים, ולדעת 74% יש עונש על מעשים רעים. 56% מאמינים בחיים שאחרי המוות ב"עולם הבא" ו-51% מאמינים בביאת המשיח.

 clip_image001.jpg

במה אתה מאמין?

 עוד יותר מאשר האמונה הכללית ביהדות, מהסקר מתברר כי אחוז גבוה מאוד של יהודים מייחס חשיבות לעריכת טקסים יהודיים מסורתיים בציוני-דרך מרכזיים בחייו של אדם: 94% העידו כך ביחס לברית מילה, 92% בנוגע ל"שבעה" לאחר פטירת קרוב משפחה, 91% בנוגע לבר-מצווה, 90% בנוגע לאמירת "קדיש" על הורים שנפטרו, 86% ביחס לקבורה לפי המסורת היהודית ו-83% ביחס לקיום בת מצווה

 80% ראו חשיבות לנישואים בברכת רב, אך בה בעת כמחצית מהנשאלים (51%) סבורים כי שיש להנהיג בארץ נישואים אזרחיים, שלא דרך הרבנות.

 
אחוז המעידים כי מדובר בטקס "חשוב" או "חשוב מאוד"

 
שבתות וחגים

למרות האחוז הגבוה למדי של מאמינים במצוות כצו אלוהי, רק כשליש מהמשיבים העידו כי הם שומרים על השבת ב"מידה רבה" או "שומרים על כל דקדוקיה". 

 רוב היהודים בישראל שומרים על סממנים מסורתיים: 84% מבלים עם המשפחה, 69% עורכים סעודה מיוחדת, 66% מדליקים נרות ו-60% עושים קידוש. מנגד, 65% צופים בטלוויזיה או מאזינים לרדיו ביום המנוחה, ו-52% גולשים באינטרנט. 37% מקיימים פעילויות ספורט או הולכים לים, 29% מבלים או אוכלים מחוץ לבית, 16% עורכים קניות ו-11% עובדים.  

 
מה אתם עושים בשבת?

בדומה לשבת, גם החגים זוכים למקום של כבוד בציבור הישראלי. 85% ממשתתפי המחקר סבורים שחשוב לציין את חגי ישראל על-פי המסורת - אבל כמה מיישמים זאת ברמה האישית? 82% מדליקים נרות חנוכה, 68% צמים ביום כיפור (באופן מלא או חלקי) ו-67% מתנזרים מחמץ בפסח. לעומת זאת, 36% בלבד משתתפים בקריאת "מגילת אסתר" בפורים ו-20% ב"תיקון ליל שבועות".

 זה כשר?

ומהחגים - שבהם בדרך כלל יושבים סביב שולחן מלא כל טוב - אל הכשרות: מרבית היהודים בישראל אוכלים מזון שהוא "כשר" בביתם (76%) וקצת פחות מקפידים על כך גם מחוצה לו (70%). עם זאת, רק 63% מקפידים שלא לערבב בין הבשר והחלב. 72% מעידים שהם לעולם לא אוכלים בשר חזיר - כשההנמקה השכיחה לכך היא המצווה הדתית.

 


מה אתם מכניסים לפה?

 נתונים נוספים מגלים כי 71% סבורים שחשוב ללמוד תנ"ך ומקורות יהודיים אחרים, אך רק בין 10% ל-20% עושים זאת בפועל. 13% מתייעצים עם רבנים בעניינים אישיים ו-24% פוקדים קברי צדיקים.

 פילוח התוצאות בחלקו הראשון של הסקר מלמד כי בקרב המזרחיים יש יותר דתיים ומסורתיים ופחות חילונים. בקרב בעלי הכנסה או השכלה גבוהה ישנם יותר חילונים ופחות מסורתיים. ככלל,רוב הנשאלים העידו שאין שינוי ברמת שמירת המצוות, לימוד היהדות או "הרגשת הדתיוּת" שלהם, ביחס לעבר.

 דת ומדינה

חלקו השני של המחקר בחן את עמדות המשתתפים בנושאים ציבוריים של דת ומדינה. על השאלה הרגישה והנפיצה ביותר ענו 85% מהחרדים ו-49% מהדתיים כי יצייתו להלכה ולא לחוק או לערכים דמוקרטיים במקרה של התנגשות בין השניים. לעומת זאת, 84% מהחילונים האנטי-דתיים, 65% מהחילונים שאינם אנטי-דתיים הצהירו שיעדיפו את הדמוקרטיה. 48% מהמסורתיים אמרו "לפעמים כך ולפעמים כך".

 בסך הכל, 44% מכלל הנשאלים יצייתו לחוק ולדמוקרטיה, 20% להלכה ול-36% אין הכרעה חד-משמעית.

 
במקרה של התנגשות ערכים, מה גובר על מה?

 כככלל, היהודים בישראל מביעים עמדה אוהדת כלפי ביטויים של דת ומסורת במרחב הציבורי הישראלי, אך במקביל הם מבקשים לשמור על חופש בחירה אישי. כך למשל, בכל הנוגע לשבת הציבורית - רוב ניכר נרשם לטובת מתן אפשרויות לפעילות חולין: 68% בעד פתיחת בתי קפה, מסעדות ובתי קולנוע ביום המנוחה, 64% תומכים בקיום אירועי ספורט, 59% בעד הפעלת תחבורה ציבורית ו-58% בעד פתיחת מרכזי קניות.

 
מה מאלו צריך להתקיים בשבת?

 מרבית היהודים הישראלים העידו כי הם "מתעניינים" או "מתעניינים" מאוד במקומה של הדת במדינת ישראל (65%) ובמשמעותה

 

של "מדינה יהודית" (70%). כמחציתם סבורים שהחיים הציבוריים בארץ צריכים להמשיך להתנהל כפי שהם היום, כרבע סבורים שישראל צריכה להיות יותר דתית, וכרבע סבורים שהיא צריכה להיות פחות דתית.

 יהודים ישראלים רבים מתעניינים בשאלה "מיהו יהודי" ומקבלים את העמדה הרשמית של מדינת ישראל, התומכת בגיור אורתודוכסי. כך, 73% סבורים כי מי שעבר גיור כהלכה הוא יהודי, גם אם אינו שומר מצוות. 48% אמרו כי גם מי שעבר גיור שאינו אורתודוכסי נחשב ליהודי, 40% כוללים בעם ישראל גם בן לאב יהודי ואמא נוכרית ו-33% קובעים כי כל מי שמרגיש עצמו יהודי – הוא יהודי.

 

מוסדות חב"ד חדרה על המים בערב אמהות מרגש

 

 

 

 

 מוסדות חב"ד חדרה על המים בערב אמהות מרגש

                                                                                                                                                                  

ביום שלישי, ערב ראש חודש שבט התכנסו ובאו עשרות אמהות של תלמידי מוסדות חינוך חב"ד בחדרה לטיול סוחף ומרגש,

הטיול החל בתפילה על קברו של רבי מאיר בעל הנס והסתיים בערב נשים עוצמתי שהתקיים בטיילת על חוף ים הכנרת בעיר טבריה בתוך בית כנסת העתיק,

המשוחזר 'בית חב"ד על הים' בהנהלת הרב שנאור טורקוב.

 

בעלייתן לאוטובוס, קיבלה כל משתתפת שקית מעוצבת עם מגזין משפחה חסידית בנתרם ע"י מערכת עיתון כפר חב"ד בראשות הרב ישראל ברוד, שובר לטיפול פנים חינם, וכן מוצרים שיאפשרו לה להעביר את הנסיעה בצורה נעימה. בנסיעה נהנו הנשים ממשחקים מרתקים שהוכנו ע"י הצוות החינוכי של המוסדות.

במהלך הערב, צפו האמהות בקליפים מדהימים, על כחן של נשים ואמהות על פי תורת הרבי ועל פעילות מוסדות החינוך בראשות יו"ר המוסדות ומנהל בית חב"ד הרב יוחנן בוטמן לאורך השנה. האזינו לדברי תורה וברכה ממנהלת בית הספר לבנות גברת לאה בוטמן ומנכ"ל המוסדות.

את המשא המרכזי של הערב, מסרה גברת דליה טל, אשר ריתקה את הקהל שעה ארוכה והעבירה תכנים עמוקים מאוד בטוב טעם.

על התחום המוזיקאלי לערב זה, הופקדה גברת חיה קרמר, אשר שילבה נגינה על מספר כלי נגינה ייחודיים.

ועל ההנחיה הופקדה גברת בריינדי לבנוני, שעשתה זאת בטוב טעם ובנעימות וריגשה את הקהל בסיפורים מרתקים.

 

 

בסיום הטיול, לא פסקו הנשים מלהודות על הטיול המרגש ולבקש כי המסורת של טיולים מסוג זה, לא תפסק.

P1070968.JPG 

אפית מצות בביה"ס החלה ההרשמה

 

בימים אלו שוקדים על התוכניות לחג הפסח ביניהם חווית המצות התלמיד שנערכת בביה"ס בחדרה זו השנה ה- 35, מי שהתחיל אותה אז היה הרב קלונימוס קופציק יו"ר בית חב"ד 

בביה"ס ממהרים להירשם ולתפוס מקום

ומה התוכניות השנה ? 4 תוכניות נפרדות יוצעו לרכזים החברתיים בביה"ס .

ללא שם.JPG 

 

לרגל כ"ד טבת: הודפס ספר התניא בחדרה

 לרגל כ"ד טבת: הודפס ספר התניא בחדרה

 nf_0761_51188.jpg

שכונת נווה חיים–ויצמן בעיר חדרה לבשה חג: בית חב"ד בשכונה בראשות הרב טוביה כשדן, הפועל תחת בית חב"ד המרכזי בעיר בהנהלת הרב יוחנן בוטמן, הדפיס את ספר התניא קדישא במקום, ביום ההילולא של רבינו הזקן http://www.col.org.il/pics/inbox/8872187_8043591.gif לדיווח ולתמונות http://www.col.org.il/files/0.62256595659_919.JPG

שכונת נווה חיים–ויצמן בעיר חדרה לבשה חג

בית חב"ד בשכונה בראשות הרב טוביה כשדן, הפועל תחת בית חב"ד המרכזי בעיר בהנהלת הרביוחנן בוטמן, הדפיס את ספר התניא קדישא במקום, ביום ההילולא של רבינו הזקן.

ההדפסה נערכה ברוב פאר והדר באירוע במרכז חינוך 'תלפיות' שבשכונה.

הנחה את האירוע הרב יעקב שמואלביץ שליח הרבי בבית שאן בטוב טעם בשילוב של סיפורים אישיים בהתקרבותו לחב"ד ובזכותו ללמוד אצל הרבי בקבוצה תשד"מ בה ניתנה ההוראה להדפסת התניא בכל מקום ומקום.

נשאו דברים: הרב קלונימוס קופצ'יקהרב יוחנן בוטמןהרב שאול אקסלרוד, הרב ישראל ביטון, ועוד, כשאת פרק ל"ב מלמד הרב לוי יצחק שמואלי.

 

קהל גדול של כ-200 איש השתתף באירוע בראשות תלמידי התמימים מ'תפארת תמימים' גבעת אולגה שארגנו את האירוע ברוב פאר והדר.

 לדיווח ולתמונות 

פרשת השבוע - פרשת וארא - טור שבועי

 להסתפק בשעת מנוחה?!

היה פעם מלך משכיל וחביב ולו בן מבריק שהפליא את כל רואיו, זהו הבן היחיד 'יורש העצר'. בבוא הימים יירש את אביו וימשיך את שרשרת המלוכה הנכבדה של המשפחה לדורותיה...

אך הוריו המלך והמלכה דאגו לו מאוד היות וזה היה עצלן שהתרגל מקטנותו למשרתים שעמדו לצידו בכל שעות היממה. הם גמרו אומר בנפשם שיש לשלחו לפרק זמן למקום רחוק, שם יתחנך ללימודים ולמילוי משימות.

בסביבה החדשה לא התרגל הנער הנסיך בקלות לדרישות לוחות הזמנים במקום החדש ואף 'הוענש' בעבודות בלתי פוסקות עד שלבסוף ניטלה ממנו האפשרות למנוחת  צהריים..

זה כבר נהפך אצלו לבלתי נסבל והוא התהפך מידי לילה על מיטתו ברגשי געגועים עזים להוריו ולארמון המלוכה

- - -איפה אבא שלי?  מה חטאי ופשעי שנותקתי מבית הוריי?

עם הזמן משהורגל הילד לעבודה כאחד האדם, החליטו מחנכיו כי יש להחזירו לביתו. בלי לשתף אותו בכל המהלך, קראו למלך על מנת שיבוא אישית להחזיר את בנם לחיק המשפחה הממלכתית.

דקה ארוכה התחבקו האב עם בנו

- - -אבא! קרא הבן לאביו בקול נרגש, יש לי אליך בקשה, לאחרונה העמיסו עלי מדיי. איני יכול כבר..

אנא! תראה שיחזירו לי את שעת המנוחה!...

אוי בני היקר, מדוע אינך חושב שהגיע העת ליציאתך המוחלטת מהמקום?! הרי לשם כך הגעתי!

*


בפרשת השבוע 'וארא' כשמשה רבינו פונה לעם ישראל המשתעבד קשות אצל פרעה ונתיניו ומבקש לומר להם את בשורת הגאולה, נאמר על כך: "ולא שמעו אל משה מקוצר רוח ומעבודה קשה". הם כל כך היו שקועים למלא את חובתם, עד שאפילו לא הצליחו להפנים שזהו זה! יוצאים מגלות מצרים. כל שביקשו ש'רק' לא יהיה יותר גרוע...

זהו ה'סימפטום' של מצרים המנסה לחתום ביהודי את 'העבדות' ושולל ממנו כל אפשרות למחשבה מקורית של 'בן חורין' טבעי, אשר יהודי אינו יכול כלל להיות נתון תחת שליטה זרה.
כשמתבוננים חיובית ומפנימים שאפשר גם אחרת, ואדרבה, לא תיתכן מציאות של גלות ושיעבוד לבני ישראל, בדיוק כמו בן המלך שמקומו הטבעי הוא אצל אביו בארמון המלוכה, או אז הופכים ונמצאים בכיוון של גאולה.
"בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את הא-לוקים על ההר הזה". השייכות היחידה שלנו היא אך ורק לא-לוקים.

שבת שלום

הרב יוחנן בוטמן

חשיפה בכינוס: הדגם הראשון של רכב ממותג ונגרר חב"ד

 במהלך ימי כינוס השלוחים הוצג לשלוחים הדגם הראשון של רכב ממותג ונגרר חב"ד, שהושקו על ידי מנהל בית חב"ד בחדרה הרב יוחנן בוטמן, ומנהל הפעילות הרב שלמה שוורץ ● אחד השימושים המרכזיים של הנגרר היא עמדה ניידת הנחת תפילין,

 לנגרר חב"ד שימושים רבים, וזוהי בעצם גם ייחודו 

nf_4059_208895.jpg
במהלך ימי כינוס השלוחים הוצג לשלוחים הדגם הראשון של רכב ממותג ונגרר חב"ד, שהושקו על ידי מנהל בית חב"ד בעיר הרב יוחנן בוטמן, ומנהל פעילות הרב שלמה שוורץ. 

הרכב, מסוג טויטה פריוויה, הוכן בשיתוף משרד הפרסום 'שלמור אבנון עמיחי', שהיה מופקד על הפרויקט, הניסיון שנרכש במיתוג הרכב ישמש למיתוגם של רכבים נוספים בהמשך.
66377_5_8533_1828225691.jpg
לנגרר חב"ד שימושים רבים, וזוהי בעצם גם ייחודו. הוא משמש כעמדה ניידת להנחת תפילין, נתינת צדקה ועוד, סוכה ניידת בחג הסוכות. בחנוכה ניתן לחבר אליו חנוכיית ענק. קודם חג הפסח משמש כמאפיית מצות ניידת לילדים. בל"ג בעומר מורכבים עליו מוצגי יהדות, וזוהי רק מקצת הרשימה. 

במהלך השנה מכוסה הנגרר בכיסוי ממותג עם תמונת הרבי. 

כעת ישווק הנגרר לכל בתי חב"ד בארץ שירצו לנצל את היתרונות הגלומים בו

  רק ב-COL: עדכונים שוטפים, גלריות, וקטעי וידאו מהכינוס הארצי >>>

 66377_3_17286_1747925716.jpg

נפתח כינוס השלוחים השנתי בניר עציון

 נפתח במלון "ניר עציון" שלמרגלות הר הכרמל כינוס שלוחי הרבי מנהלי בתי חב"ד המאורגן על ידי צעירי חב"ד

בכינוס משתתפים כ-620 שלוחים הפועלים ב-289 סניפים ברחבי הארץ, והוא מתקיים בסימן "תחילת שנת ה-200 להסתלקות אדמו"ר הזקן". 

  לצפיה בגלריות תמונות מהכינוס ליחצו על הלינק 

 http://www.col.org.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%91%D7%93_%D7%A6%D7%91%D7%90_%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%99_%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C_%D7%92%D7%9C%D7%A8%D7%99%D7%94_66354.html 

454479.jpg

טור שבועי - פרשת השבוע - פרשת שמות

 


אנחנו זוכרים

      ..הוא הכין את עצמו היטב לפגישה המיוחלת בתל אביב שם אמור להיפגש עם נציגי החברה האמריקאית שבאו לבחון את השקעותיו. במידה והפרוייקט יוצא לדרך, יוכל לרשום הישג מרשים עם תשואה נכבדה. הפגישה אמורה לסגור עבודת היגוי של שנים ארוכות. מכאן נוסקים כלפי מעלה, הפטיר לעצמו.

משהגיע לעיר מנסה הוא לתור אחרי מקום חניה אך – התפוסה מליאה. סיבוב אחר סיבוב ברחובות הצרים החד סטריים של תל אביב הסואנת, ואין לו שום חניה באופק.  הוא עומד בצד נואש  ----    אוי רבונו של עולם! עזור לי פה עם החניה, תמצא לי מקום שאוכל 'רק' להשאיר את הרכב ולהמשיך לפגישה כי הזמן דוחק..... אם אמצא חניה, אפריש מהרווחים של העיסקה סכום נכבד לטובת משפחות נזקקות.

הוא אינו מאמין למראה עיניו, בדיוק ליד הבנין שם הוא מחכה, יוצאת מכונית ומפנה את מקומה לחניה. אנחת רווחה נפלטת מפיו ואז מרים את עיניו למעלה ואומר: "ריבון העולמים, בסוף הסתדרתי לבד"...

*

העוצמה הכלכלית שהיתה עם רדת אבותינו למצרים לא ידעו תושביה מאז ומעולם, הכל ראו את הברכה האלוקית שהביא יעקב למי ה'נילוס' שהיה עולה ומשקה את כל המדינה ללא התערבות יד אדם כמו בתקופה שקדמה לה. יוסף בנו היה זה שהשכיל בחוכמתו האצילית והפך את מצרים למעצמת העל דווקא בתקופת שפל עם הרעב שהלך והחמיר. מכל העולם באו ושילמו במיטב הכספים והנכסים שהועברו לבעלות המצרית, העיקר לקבל פרוסת לחם למחיה...

מטבע הדברים פעילות זו היתה אמורה להיחרט לדורות בהיסטוריה המצרית, אך בדיוק להיפך נאמר בפרשתינו 'שמות': "וימת יוסף וכל אחיו וכל הדור ההוא... ויקם מלך חדש אשר לא ידע את יוסף". זהו, כאן נגמר הזיכרון, פרעה ועמו הופכים את בני יוסף מאזרחי כבוד לעבדים חסרי כל ...

הנגע המצרי אינו לשעתו בלבד. זו תופעה 'בכל דור' ובכל עת מצוא, בה גם מנסה ה'יצר הרע' (יצר משורש המילה מצרים) להצר לאדם, להשכיח ממנו ולנתקו מהדרך הישרה הבסיסית והמוסרית.

ה'יציאה ממצרים' באה על ידי חיזוק הכרת התודה והגברת התודעה בא-ל אחד, היוצר והמנהיג הבלעדי.

שבת שלום

הרב יוחנן בוטמן

משהו קטן וטוב ברשת...

 לפני 8 שנים פתח בית חב"ד אתר תמונות  שבו הועלו תמונות שונות מפעילות בית חב"ד , מרתק ממש 

לחובבי הנוסטלגיה מוגש לינק  http://www.pic.co.il/UserAlbum.asp?uid=F90B5BBD55E7425AAB44416B2724E3D9&alid=164827

 

ללא שם (Medium).JPG 

"נרות להאיר" זה לא רק סיסמא: תלמידי ת"ת חב"ד חדרה בפעילות!

 תלמידי תלמוד תורה חב"ד בחדרה, למדו לקראת חג החנוכה על המסרים של חנוכה לחיי היום יום, להאיר ולשמח את הזולת.

בעקבות כך קיבלו התלמידים החלטה, לצאת לשמח את קהל המבוגרים במרכז יום לקשיש, אשר נמצא בשכונת בית אליעזר בחדרה, סמוך לתלמוד תורה.

התלמידים עשו הצגה מיוחדת על חג החנוכה וכן שרו להם משירי חנוכה.

קשה לתאר את ההתרגשות הגדולה שאחזה בקהל המבוגרים, למראה תלמידים צעירים שהגיעו לשמחם.

אין ספק כי גישתו החינוכית של הרבי מליובאוויטש "שיהיו התלמידים נרות להאיר", הוחדרה היטב בתלמידים.

 PC200185 (Small).JPG

מחפש ידיעות ישנות? עיין בארכיון בצד שמאל.